Özel alışveriş kulübü konsepti ilk olarak 2001 yılında Fransa’da vente-privee.com adlı bir siteden çıktı ve hızla dünyaya yayıldı.markafoni.com, özel alışveriş kulübü konseptini ülkemize getiren ilk site olma özelliğini taşıyor.Markafoni sadece davetiye ile üye olunabilen kapalı devre bir özel alışveriş sitesidir.Davetiyeniz yoksa tıklayın.
Markafoni dünyanın en önemli internet bloğu sayılan TechCrunch’ın hazırladığı listede Avrupa’nın en iyi 100 şirketinden biri olarak yer aldı(bknz).Aynı zamanda Türkiye'de, yurtdışına açılan ilk Türk e-ticaret sitesi olma özelliğini taşıyor.2008 Temmuz ayında açılan bu sitenin kurucuları Sinan Afra,Tolga Tatari ve Ahmet Sari.
Yatırımcılar 2009’da Markafoni’ye 8 milyon euro değer biçmişler ve bu rakam üzerinden sermaye sağlamışlar.Henüz iki yıl olmasına rağmen 800 bin üyeye ulaşmış Markafoni.Sadece geçen Ocak’ta 80 binden fazla yeni üye Markafoni’ye katılmış. Aylık 100 bin parçadan fazla ürün satılıyor site üzerinden. Bir günlük ürün satışı rekoru ise tam 15 bin adet.
Onedergi'nin,Markafoni kurucularından Sinan Afra ile yaptığı röportajıbir bölümü:Yakın geçmişte bir yabancı yatırımcıdan önemli bir yatırım aldınız. Bu yatırımla birlikte markafoni’de neler değişti? Örneğin ürün yelpazenizde genişleme oldu mu?Aldığımız yatırımı müşterilerimize daha iyi hizmet vermek üzere değerlendirdik. Çok yakın bir zamanda Türkiye’nin en modern ve muhtemelen en büyük B2C (firmadan müşteriye) lojistik merkezine taşınıyoruz. Günlük gönderim kapasitemiz 50 binin üzerinde olacak. Bunun yanı sıra istihdam konusunda da büyüdük. 4 kişilik küçük bir ekiple yola çıkan markafoni’nin şu an 260 kişilik uzman bir kadrosu var.Kaç markayla iş birliğiniz var?Şu an Türkiye’de olan 1200 yerli ve yabancı markadan 900’üyle işbirliğimiz var.Ürün gamınızda dönemsel daralmalar, genişlemeler oluyordur elbette. Bu aralar en çok hangi ürünlere rağbet var?Kampanyaların içeriğine göre bu değişiklik gösteriyor. Ancak genel olarak en çok satılan ürünler sırasıyla giyim, ayakkabı, kozmetik ve aksesuar kategorilerinde yer alıyor.Alışveriş için üyelik; üyelik için de referans koşulunuz var. Referans veremeyen kişiler için alternatif üyelik yolları var mı?Referansın yanı sıra giriş koduyla da üye alıyoruz. Bir de bekleme listemiz var. Bekleme listemize girmek isteyenler, bize neden markafoni üyesi olmak istediklerini yazıyorlar. Biz de onların yazdıklarını sitemizde yayınlıyoruz. Eğer üyelerimiz yazdıklarınızı beğenirlerse markafoni üyesi olmaya hak kazanıyorsunuz.markafoni’nin salt bir internet projesi olmadığını moda ve yaşam tarzı sunan özel bir kulüp haline geldiğini söylüyorsunuz? Bunu biraz açar mısınız? markafoni’nin diğer web projelerinden farkı nedir bu bağlamda?markafoni sadece davetiye yoluyla üye kabul ediyor. İki günde bir düzenlediği kampanyalarla seçkin moda markalarının ürünlerini markafoni üyelerine özel fırsatlarla sunuyor. Ayrıca 7/24 müşteri desteği veren markafoni, sadece seçkin markaları değil, özel tasarımcı ürünlerini de üyeleriyle buluşturuyor. markafoni’den alışveriş etmek aynı zamanda çok güvenli. Çünkü alması çok zor olan ve şu an Türkiye’de sadece birkaç bankanın sitesinde olan yeşil browser’a sahip. Yeşil browser sitenin bilgi alışverişi için maksimum güvenliğe sahip olduğunu gösteriyor. Son olarak markafoni ve moda dünyasını yakından takip eden markafoni Blog (blog.markafoni.com) ile de diğer alışveriş kulüplerinden ayrılıyor.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder